➤ I sociala medier går meningarna isär om hur man ska bemöta kombinationen.
På torsdagen avtäckte Pressbyrån sitt senaste kulinariska tillskott till julen – Lussekorven.
I ett pressmeddelande skriver man att både korv med bröd och lussebullar har sett likadana ut sedan urminnes tider och nu tar man in svenskarnas favoriter i framtiden.
Man försäkrar även att efter noga genomförda tester har denna ’foodpairing’ visat sig vara en vinnande julkombination.
– Eftersom Lussekatten har en söt briocheliknande smak, går den väldigt bra ihop med just varmkorv. Kanske väljer man att addera traditionella korvtillbehör, men själv tycker jag den ska avnjutnas i sin enkelhet, säger Fredrik Edin, Produktchef Snabbmat på Pressbyrån.
– Så här inför jul så är det ju just traditioner som står i fokus. Vi tycker alltid att det är roligt att utveckla sortimentet och ta fram nya produktinnovationer. Inför jul ville vi utmana det juligaste vi har, Lussekatten, säger Lennart Schultz, Marknadschef.
Det här kan vara det starkaste argumentet mot marknadsekonomi jag någonsin mött. Mvh Herrejössesliberalhttps://t.co/agGf3hW2d1
— Mattias Svensson (@mattias_neo) 30 november 2017
Ledsen att behöva säga d men tror vi måste ställa in julen i år eftersom vissa inte kan uppföra sig pic.twitter.com/ksYAzzeriD
— Torbjörn A. Skorup (@torbjornaskorup) 29 november 2017
Jag hoppas innerligt att detta är ett skämt. Det här får inte finnas. Monstruöst.https://t.co/anVviwzhsS
— LarsAndersJohansson (@Budoarstamning) 30 november 2017
Lussekorv. Sverige HAR kollapsat helt. pic.twitter.com/mJjN7e2Nvn
— Ines Helene (@inihelene) 29 november 2017
Nu går drevet igen. Varför detta näthat mot en lussekorv?
— adjunktyra (@adjunktyra) 29 november 2017
Försäljningen av Lussekorven börjar i Pressbyråns samtliga butiker imorgon fredag.
Kommentarer förhandsgranskas inte av Samnytt och är inte redaktionellt material. Du är själv juridiskt ansvarig för det du skriver i kommentarsfältet. Klicka här för att läsa våra kommentarsregler.